NOVOCITI VOLT
- Електрически двигател: TM4 Sumo MD
- Максимална мощност: 270 kW
- Капацитет на тяговата батерия: 211 kWh и 268 kWh
- Пробег с едно зареждане: до 320 км с батерия 211kWh и до 400 км с батерия 268 kWh. Описаният пробег е без включени допълнителни консуматори.
Допълнителна информация:
КОМФОРТ
NovoCiti Volt е проектиран, за да достави комфорт на +54 пътници:
- Изключително лесен достъп до автобуса благодарение на ниския под в зоните на качване и слизане.
- Просторно вътрешно пространство за всички пътници заради монтирания двигател в задната част на автобуса и батериите на покрива му.
- Ниски странични панели и големи прозорци за подобрена видимост от пътническия салон и достатъчна вътрешна осветеност.
- Напълно климатизиран салон за комфорт при пътуване, независимо от времето навън.
- Рампа за инвалидни и детски колички за безпроблемно качване и слизане.
СИГУРНОСТ
Сигурността на пътниците и участниците в движението се обезпечава от най-подходящите системи за безопасност, с които разполага NovoCiti Volt:
- Високоефективна пневматична спирачна система с дискове отпред и отзад.
- Високоефективен електрически двигател, който при спиране работи като генератор, като създава спирачно усилие и така изпълнява ролята на ретардер. В този режим на работа двигателят зарежда батерията и се осъществява така наречената рекуперация.
- Активни системи за подпомагане на безопасното управление като ABS, ASR, EBD и др.
- Паркинг спирачка за предотвратяване на неволно потегляне на автобуса при качване и слизане на пътниците.
- Система за откриване на пожар в двигателя.
- Видеонаблюдение в салона.
- Система от камери, покриваща невралгични зони – зоната зад автобуса, „мъртва“ зона от дясно на автобуса и др.
ЕФЕКТИВНОСТ
Високата ефективност е от изключителна важност за експлоатационните разходи.
- Ефективност на силовото предване: При електрическите двигатели отпада необходимостта от предавателна кутия. Намаляването на броя звена в силовото предаване повишава драстично КПД на автобуса.
- Ефективност на спирачната система: Използването на двигателя като забавител (ретардер) гарантира по-бавно износване на триещите се елементи на спирачната система – дискове и спирачни накладки, а това води до по-ниски експлоатационни разходи. Освен това в този режим батериите се зареждат от двигателя.
- Ремонтопригодност: За разлика от двигателите с вътрешно горене (ДВГ), електрическите не изискват почти никакво обслужване. Това драстично намалява експлоатационните разходи и времето в сервиза. Отпада и необходимостта от няколко спомагателни системи, нужни в превозните средства с ДВГ, например предавателна кутия.