CITIVOLT 12
- Електрически двигател: ZF AVE 130
- Максимална мощност (kW): 125 x 2 / 60 x 2
- Капацитет на тяговата батерия (kWh): 247, 330, 412, 495
- Пробег с едно зареждане: До 480 km*
Допълнителна информация:
КОМФОРТ
Citivolt 12 е проектиран, за да достави приятно пътуване на +100 пътници.
- Инженерите са постигнали изключително удобство при качване и слизане в резултат на ниския под на автобуса. Две от решенията довели до тази чудесна характеристика са: монтирането на батериите на покрива на автобуса, както и използването на два двигателя, монтирани в колелата. С това решение за двигателите се премахват диференциала и полуосите, при наличието на които не би могло да се постигне толкова нисък под.
- Ниски странични панели и големи прозорци за подобрена видимост от пътническия салон.
- Просторно и светло пространство за всички пътници.
- Напълно климатизиран салон за комфорт при пътуване, независимо от времето навън.
- Рампа за инвалидни и детски колички за безпроблемно качване и слизане.
СИГУРНОСТ
За отлично придвижване в града е от първостепенно значение и сигурността на пътниците и участниците в движението, затова Citivolt е оборудване с най-подходящите системи за безопасност:
- Високоефективна пневматична спирачна система с дискове отпред и отзад.
- В допълнение на това, при спиране високоефективният двигател ZF работи като генератор, като създава спирачно усилие и така изпълнява ролята на ретардер. В този режим на работа двигателят зарежда батерията и се осъществява така наречената рекуперация.
- Активни системи за подпомагане на безопасното управление като EBS, ABS, ASR, EBD и др.
- Паркинг спирачка за предотвратяване на неволно потегляне на автобуса при качване и слизане на пътниците.
- Система за откриване на пожар в двигателите.
- Видеонаблюдение в салона.
- Система от камери, покриваща невралгични зони – зоната зад автобуса, „мъртва“ зона от дясно на автобуса и др.
ЕФЕКТИВНОСТ
Високата ефективност е от изключителна важност за експлоатационните разходи.
- Ефективност на силовото предване: При електрическите двигатели отпада необходимостта от предавателна кутия. С монтирането на двигателите в колелата отпада и необходимостта от диференциал и полуоси. Всичко това повишава драстично КПД на автобуса.
- Ефективност на спирачната система: Използването на двигателя като забавител (ретардер) гарантира по-бавно износване на триещите се елементи на спирачната система – дискове и спирачни накладки, а това води до по-ниски експлоатационни разходи. В този режим батериите се зареждат от двигателя.
- Ремонтопригодност: За разлика от двигателите с вътрешно горене (ДВГ), електрическите не изискват почти никакво обслужване. Това драстично намалява експлоатационните разходи и времето в сервиза. Отпада и необходимостта от няколко спомагателни системи, нужни в превозните средства с ДВГ, например предавателна кутия.